Naprawa akumulatorów 12V, 48V LiFePO4, Li-ion po całkowitym rozładowaniu a także po wypadku w markach Audi, BMW, Fiat, Jeep, Mercedes, Porsche 9Y0915105, Renault, Volvo.
AdBlue Deaktywacja Diagnoza
System AdBlue
AdBlue to płyn oczyszczający spaliny. Nie jest on dodatkiem do paliwa, lecz jest to płyn, który miesza się ze spalinami. Ciecz AdBlue znajduje się w osobnym zbiorniku zabezpieczonym niebieską nakrętką. Najczęściej występuje obok wlewu paliwa lub w bagażniku rzadziej pod maską. AdBlue nie ma niebieskiego koloru, jak mogłaby wskazywać na to nazwa, płyn jest bezbarwny i nietoksyczny, który ma w składzie mocznik 32,5% oraz woda demineralizowana 67,5%.
Jak działa system?
Płyn jest wtryskiwany do spalin w układzie wydechowym. Pod wpływem bardzo wysokiej temperatury i mocznika szkodliwe tlenki azotu zmieniają się w amoniak i dwutlenek węgla. Spaliny przedosają się do układu selektywnej redukcji katalitycznej SCR, w którym tlenki azotu zamieniają się w nieszkodliwy azot i wodę. Technologia jest też stosowana w autobusach i samochodach ciężarowych. Wiele diesli zarejestrowanych po 2015 r. jako nowe korzysta z technologii AdBlue. Większość aut spełniających normę Euro 6 posiada AdBlue.
Marki w których występuje system AdBlue: Grupa VAG, Mercedes, Peugeot, Citroen, Renault, Jaguar i inne
Naprawa AdBlue
Niestety jak wiemy nowoczesne systemy wyposażone w zaawansowaną elektronikę oraz zwiększoną ilość czujników NOx po pewnym czasie eksploatacji ulegają awarii. W systemie AdBlue częstym problemem jest uszkodzenie czujników NOx, grzałek podgrzewajacych płyn, zbiorników itd. Ceny naprawy są zbyt wysokie oraz pomagają na krótki czas. Lekarstwem na ten problem jest deaktywacja systemu AdBlue i ponowna możliwość eksploatacji samochodu. W przypadku wystąpienia problemu z systemem AdBlue pojawia się limit możliwych do przejechania kilometrów np. 1000km po przekroczeniu tego dystansu samochód nie jest w zdolny do jazdy ponieważ silnik nie uruchomi się ponownie!